kalas inget kras knas eller kärleksfas

så har man i princip kalasat torsdag fredag och lördag
och det trevligaste jag mött på de dagarna var mannen
som körde mig hem ikväll
i buss
alltså
en busschaufför
adam.

Fredagen var läskig
jag lärde mig att man visst är förväntad att ge
bara för att man umgås ett slag.
Om man som jag inte förstår detta får man ett
"ärligt talat, dra åt helvete"
i ansiktet
efter det råkade den irländske-barägar-snubben-som-inte-har-ringt
dyka upp på samma hållplats som oss.
Han undrade om jag tyckte det kändes konstigt att han inte har ringt
jag sa ja
han undrade om jag ville dricka öl med honom
jag sa nej
han undrade varför jag inte kommit förbi och sagt hej
jag sa vet inte
Sedan tog vi bussen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0