Runda blir rundgång

Näst sista fredagen i oktober (förra fredagen)
skulle jag och min nyfunna vän från en annan stad
ha 2-manna-pubrunda
Pub blev det, men runda kunde vi visst inte leva upp till
Med andra ord var det någonting som höll oss kvar vid pub nr 1.
Tills de stängde
och mer därtill
Den där förtrollande film-känslan som infinner sig ibland
kände jag då
då när de hade stängt igen,
det var dags att torka bord
det var fritt fram för mig att välja musik
det hittades ett armband på golvet som blev mitt
det blev jättespontant att prata engelska
det var skön stämning
han var fulsnygg
och jag jättesnygg

Det var inte hejdå fören nästa dag
och innan dess sa han åt mig att ta hans nummer
Jag reflekterade inte över huruvida jag ville ha det eller inte, just då
Och trodde faktiskt att jag lade in det i min telefon

Men senare fanns konstigt nog hans nummer inte inlagt
och jag tänkte för mig själv,
Vad skulle jag med det till i första läget?

Sedan blev det fredag igen, sista fredagen i oktober (nu i fredags)
och jag och den nyfunna vännen hamnade åter igen i en situation där vi
inte riktigt hade alla sinnen i styr
var glada i hatten
runda under hälen
och /eller kalasglada
och jag vet inte varför
men efter ett tag snubblande vi in där igen
där vi hade startat (och slutat) förra fredagen
Jag tyckte det kändes oskönt till en början
1 För att jag inte var säker på att han skulle känna igen mig
2 För att det är sannolikt att han tror att vi vill utnyttja gratis-öl-läge
Nr 1 slår han mycket snabbt hål på med sitt
Hey Darling, How can I help you tonight?
Därefter undrar han mer dämpat varför jag inte hört av mig.

Så jag var lite splittrad
dricker mer öl med mina vänner
tittar på honom
och är häpen över förvandligen på blott en veckas tid
Snygg
inte fulsnygg idag
Snygg
Charmigt snygg möjligen
Men definitivt snygg

Eftersom vi anlände sent
Var det inte långt tills musiken tystnade
och de signalerna hade vi ju varit med och gett ut tidigare
så vi visste att det var dags
att stanna var det inte tal om
jag kände mig ju redan oskön

När jag står o knäpper jackan vinkar han på mig
Jag viskar någonting i hans öra
troligen någonting fylleaktigt
Han vill ha mitt nummer i hans telefon
Jag som återigen befinner mig i min filmvärld
vill inte skriva in mitt nummer sådär ocharmigt i en telefon
ber om en lapp
jag kommer ihåg att jag ville klämma ut någonting
som var antingen lite skumt eller fint
minns även att jag hade svårt med det
(jag skäms lite när jag skriver det här)
Ärlig talat


0708 *** ***
Snygg som få
Puss och kram L

Fan vad långt ner på filmfeelingsskalan
det ligger på minus
usch vad jätteblottande och dessutom
svenska till en Irländare

Klart han kan bättre
med sitt enkla svar
I am definitely gonna call you

Nu undrar jag igen vad jag skall göra
Om Så Vore
att jag fick ett samtal från denne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0