Febrigt försök till nytänk

Det känns någorlunda tvivelaktigt med en fräsch nystart just idag.

Efter en orolig sömn som pågick nästan ihållande under ett och ett halvt dygn
har jag idag faktiskt orkat hålla mig vaken, i benämnelsen öppna ögon
Dock har jag ett flertal gånger hittat mig själv
sittandes någonstans, stirrandes på någonting.
Svaret på varför jag beter mig såhär lamt heter: Feber
och det är också anledningen till att det inte känns hel-rätt med en fräsch nystart
eftersom jag underförstått är varken hel-rätt eller fräsch just nu.

Men samtidigt, sagt är sagt
Det är måndag
det är den 1:e
och idag, kan jag ju för en gångs skull inte skylla på tidsbrist
Det är med andra ord dags att börja luska på
vad denna nystart skall innebära

Alla listor är bra listor.

---

EK ringde igen
alldeles alldeles nyss
Jag som inte är jättefäst vid min telefon
har ofta missade samtal väntandes på mig
speciellt om jag har jobbat, kan folk ha velat nå mig
men det är inte många gånger i mitt liv
jag har suttit sådär och stirrat på en ringande telefon
och bara väntat ut
Det var precis vad jag just blev tvingad till
alldeles alldeles nyss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0