I miss you tonight, John Blund

Det här händer i stort sett aldrig mig
Jag vet att jag fejkat det när jag var yngre
bara för att få blunda i mammas knä en stund
Sedan har det ju hänt kvällar före betydelsefulla dagar
kvällar fyllda av nervositet eller upprymdhet
Jag talar om sömnlöshet

Jag är den som är mest produktiv på morgonen
När jag var liten var det aldrig någon som behövde tjata om att det var läggdags
jag gick så gärna och la mig i god tid
Jag mår bra av att sova tidigt,
och har ofta ganska lätt för att skaka av mig tröttheten på morgonen
Jag förstår inte min närmsta vän när denne berättar om kreativiteten som infinner sig nattetid
(.. jag har väl aldrig lyckats vara vaken tillräckligt länge)

Nattmänniska eller inte
i natt är trots allt en ganska bra natt att inte sova på
eftersom ingen förväntar sig någonting av mig imorgon
jag är nämligen fortfarande i sjuk-stadiet
och det är väl det som är den enkla förklaringen
till detta ovanliga faktumet att jag inte kan sova

Jag kan inte mycket om det här
men vet att varm mjölk kan lindra en orolig mage
att svart te och givietvis kaffe inte är att rekomendera
Dessutom ska man hellre gå upp och göra någonting annat en stund
istället för att ligga och vrida sig.

Jag har vidtagit åtgärderna
Rött chai-te, Keso och äpple
Nu hoppas jag även på ett spontant natt-samtal
från U eller någon helt annan random
i väntan på det hinner jag nog förmodligen/förhoppningsvis somna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0