Svartlycka

Det är lycka
och välbefinnande jag känner

Är det för vädret
eller för att jag får äta mat

Jag menar ingenting annat har ju förändrats
Jag har fortfarande

Ingen date
massa stök bland listorna
och vänner som är osinglar

I helgen startar sjölivet
vilket känns jobbigt men egentligen ska det nog bli kul
Jobbigt att vara ny

Igår såg jag exet lägenhet för första gången
och i lördags hans nya tatuering
vi är väldigt olika. värderingsmässigt.

Ska träffa J imorgon.
Hoppas det känns bra och inte flyktigt.
Bra som förr

Jag vet
Det är min sjukdom
Svartsjukan

Inte gentemot henne,
utan gentemot honom.

Jag är inte nr 1.
Han är det.

Så det ÄR inte ensamhet jag känner
utan det hederliga gamla svartsjukan.
och det känns bra
för att
1. Då vet jag.
2. Hellre svartsjuk än ensam
3. Ingen date-panik

Godnatt fina värld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0