Fredagsdumheter

Utbildningen bjöd på mer brandskydd idag, men i teoriform
Dessutom hade vi sovmorgon
och slutade redan klockan tre
Solen sken och hela staden jublade över att det var fredag samt löning.

Jag kände mig lite tappad då jag inte hade smidigt några fredagsplaner än.
Men efter lite sökande hade jag en gammal vän på tråden.
Jag pratade även med exet och det var ett samtal av den inte-jobbiga-typen.
Exet meddelade även att han inte skulle ut idag.
Därmed kändes det långt borta att jag skulle få för mig att höra av mig till honom in på småtimmarna.
Det var, bra. Tryggt.

J och jag hem till hennes klasskamrat i Eriksberg.
Vin och bananshots.
Båt till stan, mötte upp H och hans vän.
Andra lång. Länge.
Sedan:

Exet smsar. Jag svarar inte. J träffar på sin nya lover.
Jag blir tappad. Jag svarar på Exets sms. Han ringer.
Jag åker spårvagn till där han befinner sig.
Han är mycket berusad. Och irrelevant.
Vill att vi ska gå hem till honom. En promenad på 40 min.
Dessutom hade han säkerligen inte hittat.
Jag har missat min sista buss och undrar hur jag nu ska göra.
Vi tar sedan båda två spårvagnen mot stan.
Exet verkar inte ens veta hur han tar sig hem med buss till sig,
Jag ringer taxi. Exet sitter tyst där bak tills jag hör osköna ljud.
Exet spyr. Taxisnubben blir lack.

Framme hos exet vill han att jag ska följa med honom in. Jag vill inte.
Exet betalar för sin spya, sin resa, och även min hemresa.

Vad ska man säga?
VAR I HELVETE är min moral?!
och TACK GUD för att jag inte gjorde någonting dumt.

- Varför träffar du mig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0