Utbildningsveckan startar

Första utbildningsdagen.
Ett hungrigt tjejgäng
socialt och engagerat
tre pojkar.
en gubbe

Jag tänkte på hur tacksam jag är över att givits den sociala förmågan
och att jag inte känner mig helt tappad i sådanna här situationer.
Det kändes som att börja skolan. Trevande nervöst förväntansfullt
Taggat.

Det känns bra.
Det ska bli kul.

Ringde min chef och bad om ett arbetsintyg.
Han lovade att fixa det snarast.
Jag hade det förvånande nog i min hand redan i slutet av dagen.
Men med överskriften "Arbetsbetyg"
Och med namnet Caroline på ett ställe. (Vilket jag inte heter)
Vad ska man säga.
När det inte går för långsamt går det lite väl snabbt.

Imorgon ska vi, tjejgänget och trippelpojkarna och gubben åka båt hela dagen.
Det ska bli intressant.
Förhoppningsvis lärorikt
och kul.

(Läkarunderssökning och fika med gamla klassisar har också hunnits med idag
men det har jag inte tid att utvärdera eftersom min mun håller på att bubbla över av tandkrämsskum.)

Godnatt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0